2800 Tatabánya
Nyárfa u. 24
Tel:30/263-4243
navilex.hu@gmail.com

Toyota Camry gyári kapunyitó vezérlőjének

átalakítása az európai rendszerhez



A műveletekhez szükséges némi elektronikai ismeret,
néhány szerszám, mint fűrész, forrasztópáka, kéziszerszámok.




Bevezetés:

Az autóba gyárilag beépített három nyomógombos kapunyitó HomeLink (Johnson Controls) kompatibilis,
amely azt jelenti, hogy a szintén HomeLink kompatibilis kapunyitó berendezésekkel együtt tud működni, azok távirányítóinak kódjait meg tudja tanulni, és teljes mértékben tudja helyettesíteni.
Ez igaz is legalábbis az USA-ban, ugyanis a hasonló távirányítóknak engedélyezett frekvencia náluk a 288 MHz vagy a 399 MHz, míg nálunk a forgalomban lévő kapunyitó berendezések a 433 MHz-es frekin működnek.
Meg lehet ugyan próbálni az otthon felszerelt garázskapu nyitóját a kézikönyv 264. oldalán leírtak szerint összepárosítani az autóba szerelt távirányítóval, de nem fog sikerülni.

Ha nem tudjuk a problémát megoldani, próbáljuk megkerülni!
A kocsiba be van építve a három nyomógomb, a kapunyitónkhoz meg adtak legalább két távirányítót.
Mi következik ebből? Hozzuk őket össze egymással, építsük be a gyári vezérlő helyére a miénket.


Megvalósítás:

Szereljük ki a kocsiból az egységet, megfordítva valahogy így néz ki:



A pirossal jelzett rész alatt van a kapunyitó vezérlő, a műanyag burkolat össze van sütve, roncsolásmentesen nem szedhető szét, ráadásul a kétrétegű műanyagon belül fémlemez van!
Az alábbi képen látható módon kell lefűrészelni (csákányozni, robbantani) a műanyagot, és hozzáférhetővé válik az elektronika:




Szalagkábel köti össze a panelt a nyomógombokkal, nyugodtan el lehet vágni, nem lesz rá szükség, mehet a kukába. Emeljük ki a nyomógombokat tartalmazó panelt:



Óvatosan vágjuk le róla a szalagkábelt, nehogy zárlat keletkezzen.
Szereljük szét a saját távirányítónkat, emeljük ki az elektronikát.



Ezen szintén három gomb van, így majd ki lehet használni a kocsi mindhárom gombját.
A távirányító forrasztási pontjait (4-4) mérjük meg ellenállásmérővel, hogy melyik közös, és nyomáskor melyek záródnak.
Szintén mérjük meg, hogy a kocsiból kiszerelt panelen a három gomb melyik pontokon van összekötve (fehérrel jeleztem)



Forrasszunk a közös és a három egyéni pontra egy-egy 4-5 cm-es vékony hajlékony kábelt, a képen látható helyzetben forrasszuk rá a másik távirányító paneljére a kábeleket:



Ezzel gyakorlatilag lepárhuzamosítottuk a két panel gombjait.
Ellenállásmérővel mérjük meg az autóból kiszerelt panel gombjain, hogy rendesen kapcsolódik-e mindegyik, amikor a saját távirányító gomjait megnyomjuk.
A távirányító burkolatán majd kell egy furat a kábelek kivezetéséhez, végül szereljük össze.



Pattintsuk vissza a helyére az eredeti nyomógombos panelt, majd fordítsuk rá a távirányítót:



Ne feledkezzünk meg a megfelelő rögzítésről, (szivacs, ragasztó), a lényeg, hogy szilárdan üljön a helyén. Egyes távirányítók 12 V-os elemmel működnek, ezeket közvetlenül rá lehet kötni az autó 12 V-jára.
Mielőtt a kocsiba visszaraknánk az egységet, feltétlenül próbáljuk ki élesben, a kapuval is!

Ha egy kapumozgatóhoz egy új távirányítót szeretnénk használni, arra meg kell tanítani, össze kell párosítani a távirányítót és a kapumozgató berendezést. Annak burkolata alatt szokott lenni egy nyomógomb, amely ezt a tanuló funkciót kapcsolja be, a led villogása jelzi ha elfogadta az új távirányító kódját.



navilex.hu@gmail.com
30/263-4243
Vissza a főoldalra