30/263-4243

Tippek, trükkök rovat




Ezen a lapon olyan apró részleteket szeretnék összegyűjteni, ami mindenki előtt ott van, csak esetleg még nem jött rá.


Tegye a szívére a kezét az, aki végigolvasta a több mint 400 oldalas használati utasítást (Owner's Manual).

Hát szerintem nem voltak olyan sokan, én is eljutottam kb a feléig, utána azt mondtam, a többit majd menet közben.
Nem csoda hát, ha bárki előtt lehetnek olyan apróságok, amit még nem fedezett fel használat közben. Valaki erre bukkan rá, van aki arra, nosza hát dobjuk össze amit tudunk, közösen majd csak okosabbak leszünk, mint egyenként.

FOGYASZTÁS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. a műszerfalon a kilóméteróra és a fogyasztásmérő körül megjelenő kék színű fénycsík annál fényesebb, minél takarékosabban vezettünk.



VILÁGÍTÁS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. a világítás bekapcsoló karon a ponttal jelzett állás az automatikus nappali helyzetjelző, (DRL - Daytime Running Light) ebben az állásban hagyva a kocsi bekapcsolásakor világítani kezd a lámpablokkban a külső helyzetjelző és (csökkentett teljesítménnyel) a belső tompított lámpa, a kocsi leállításakor akkor kapcsol ki amikor az ajtót kinyitjuk. Nappali használatnál akár hetekig hozzá sem kell nyúlni a világításkapcsolóhoz.
A legfelső állásban (normál világítás) ha kikapcsoltuk a kocsit (POWER OFF) és becsuktuk az ajtókat, 30 mp múlva lekapcsolja az égve hagyott lámpákat. Ha valamelyik ajtó nyitva maradt, 20 perc után akkor is lekapcsolja a világítást.

   

VILÁGÍTÁS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. a belső visszapillantó tükörnél lévő olvasólámpa viszont nem kapcsol ki magától! A rádió egy óra után kikapcsol, ez meg csak világít akár napokig is. Remek lehetőség teljesen lemeríteni az aksit, ezért mielőtt elmegyünk két hétre nyaralni, feltétlenül próbáljuk ki.



NAVIGÁCIÓ / AUDIO


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. igény szerint be lehet állítani (ki lehet lapcsolni) hogy ha a navigációról vagy bármely menüből átkapcsolunk az audióra, a képernyő rövid várakozás után visszatér az eredeti képernyőre. Ehhez lépjünk be az INFO gomb, Screen Setting menübe, itt találjuk "automatic transition from Audio to Navigation / etc" néven.



AJTÓ CSIPOGÁS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. ha szerelés közben nyitva van az ajtó és a kocsi kikapcsolt állapotában nagyon zavar a csipogás, elegendő egyszer megnyomni az ajtó érzékelő gombot, és elhallgat.



ESTI NAVIGÁCIÓ


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. a navigációnak van esti üzemmódja is, amikor sötétben nem vakít a fehér háttérrel:



A jobb alsó DISP gombbal hívható elő a kontrasztot, fényerőt szabályozó menü:



Ha most felkapcsoljuk a világítást, felül megjelenik a "Napp. mód" (Day Mode) menüpont:



Ha ez be van kapcsolva akkor a képernyő a világításkapcsolótól függetlenül állandóan nappali módban van, ha kikapcsoljuk akkor a világítás felkapcsolódásakor esti üzemmódba vált:



TOLATÓKAMERA


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. az előzőhöz hasonlóan a tolatókamerának is van nappali/esti üzemmódja:



A DISP gombbal előhívható menüben tudjuk beállítani a kontrasztot, fényerőt, színarányt és a telítettséget...



külön a nappali és külön az esti üzemmódhoz:



CSOMAGTÉR AJTÓ


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. ha elrabolnak és vagy olyan szerencsés hogy a saját autód csomagtartójába zárnak, azt belülről ki tudod nyitni egy fogantyú meghúzásával.



AJTÓKULCS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. ha a távirányítóban lemerült az elem, van benne elrejtve egy mechanikus kulcs is, amivel kinyitható az ajtó. Nyomjuk meg a távirányító oldalán a PUSH gombot és húzzuk ki a vészkulcsot.



TEMPOMAT


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. hogyan is működik a sebességtartó automatika (tempomat)?
A kormányoszlop jobb oldalán lévő kar három irányba mozgatható: le(SET), fel(RES), magunk felé(CANCEL):


A kar végén lévő gomb benyomásával kapcsoljuk be a tempomatot, a bekapcsolt állaptot a műszerfalon a zöld ikon jelzi:


Elsőként a kar lefelé nyomásával (SET) beállítjuk a pillanatnyi sebességet, ekkor az automatika ezt a sebességet fogja tartani. A kar fel-le mozgatásával (+ -) vagy fel-le nyomva tartásával tudjuk a sebességet növelni-csökkenteni.
Az automata üzemmódból több módon ki tudunk lépni:
  • rálépünk a fékre
  • rálépünk a gázra
  • a kart magunk felé húzzuk (CANCEL)
  • a kar végén lévő gombot megnyomjuk

Az első három esetben csak felfüggesztjük a tempomat működését, az utolsó esetben ki is kapcsoljuk azt.
Ha csak felfüggesztettük akkor két módon térhetünk vissza az automata üzemmódra:
  • a kart lefelé nyomjuk (SET)- ezzel a pillanatnyi sebesség lesz tartva
  • a kart felfelé nyomjuk(RES)- ezzel az előző sebességre gyorsul vissza az autó


MŰSZERFAL VILÁGÍTÁS


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. a műszerfal világításának fényereje szabályozható a km nullázó trip gomb forgatásával.



MAINTANCE REQUIRED


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. az olajcserére figyelmeztető "MAINT REQD" kijelzés eltüntethető a szervíz nélkül is.


A kormányon a DISP gombot addig nyomkodjuk amíg a kijelzőn csak a mérföld jelenik meg.
A Trip gombbal váltsunk át a "Trip A"-ra, kapcsoljuk le az autót.
Tartsuk nyomva a Trip gombot, és így kapcsoljuk be az autót. A kijelzőn megjelenik a "MAINT REQD RESET MODE" felirat és egymás után megtelik az öt kis négyzet:


Ha megjelent a "COMPLETE" felrat és felvillant a piros figyelmeztető lámpa akkor készen vagyunk:



KÜLSŐ HANG BEMENET


Ugye mindenki tudta, hogy...
.. az autóba be van építve egy külső hangbemenet.



A klímaszabályzó alatti felnyitható fiók mélyén egy 12V-os szivargyújtó csatlakozót és egy 3,5 mm-es Jack aljzatot találunk. Ez utóbbihoz pl. egy mp3 lejátszó, vagy egy telefon fülhallgatókimenetéről egy kábellel csatlakozhatunk. A bemenet bekapcsolása a DISC AUX gombbal lehetséges:



GUMINYOMÁSÉRZÉKELŐ KIIKTATÁSA


A kerekekbe beépített guminyomásérzékelők mindegyikének működnie kell, különben kigyullad a műszerfalon a figyelmeztetés. Ez sajnos nem iktatható ki, ezért ha a pótkerék kikerül az autóból (pl. mert gáztartály kerül a helyére) folyamatosan ég a figyelmeztető lámpa, így a többi szenzor is értelmetlenné válik.
A pótkerékből kiszedett szenzort be kell szerelni egy kiszuperált kávéfőzőbe és fel kell pumpálni, majd betenni a pótkerék helyére a hátsó érzékelő közelébe.




navilex.hu@gmail.com
30/263-4243
Vissza a főoldalra