Vezetés közben letiltott menük felszabadítása
Vezetés közben - biztonsági okokból - a menük egy rész le van tiltva, ezért nem tudunk új uticélt megadni,
beállításokat változtatni, a telefonkönyv bejegyzései között keresni, vagy pl. a CD-n lévő MP3-as könyvtárban nézelődni.
Álló helyzetben:
|
Vezetés közben:
|
Ez helyes is, mivel eltereli a figyelmünket az útról, és kész a baj.
Ha úticélt akarunk megadni vagy a telefonkönyvből kell egy számot kikeresni akkor álljunk le,
álló helyzetben azt csinálunk amit akarunk és már tűzhetünk is tovább.
De mi van, ha nem a vezető, hanem az utas szeretné babrálni a menüt?
Nos, az alábbi leírás kizárólag erre az esetre vonatkozik!
Ez a bizonyos menü letiltás nem akkor kezdődik, amikor sebességbe tesszük az autót, nem is akkor,
amikor elindulunk, hanem akkor, amikor a kocsi eléri az 5 mph sebességet.
De honnan tudja ez a fránya navi, hogy mennyivel megyünk?
A kocsiba beépített számtalan szenzor küldi a jeleket a km-óra és a navi egység felé is.
A fejegységhez a jeladótól érkezik a sebességjel, gondolhatánk hogy kihúzzuk a csatlakozót és kész.
Csakhogy a kis huncut nem egyszerűen azt érzékeli, hogy van jel vagy nincs jel,
hanem a sebességgel arányos jel érkezik amelynek frekvenciája a sebesség függvényében változik.
Ha ez megszűnik, akkor a fejegység működése összezavarodik.
Azoknál a típusoknál (pl. Camry, Highlander, és minden 2005-2006-os modell)
ahol ezt nem lehet szoftveresen feloldani, megoldás lehet egy olyan áramkör (jelgenerátor) beépítése,
amely olyan jeleket fog küldeni a navinak, mintha állna, vagy legalábbis 5 mph-nál lassabban menne az autó.
Egy kapcsolóval lehet aktiválni az áramkört, ekkor minden menüpont ugyanúgy használható mint álló helyzetben.
Mivel eredetileg a jeladótól jövő jel nem csak a menü tiltáshoz volt használva,
hanem a navigáció is felhasználta a jelet (pl. alagútban ebből számítja ki hol tart az autó),
a jelgenerátor pedig ebbe belerondított, bekapcsolt állapotban azt tapasztaljuk, hogy a térkép,
ami eddig szép folyamatosan görgette magát, most a ráközelítéstől függően 4-5 vagy akár 15-20 mp-ig is áll egy helyben,
(legfeljebb a gyroszenzor jele miatt fordul a térkép) utána ugrik az aktuális pozicióra.
Éppen azért úgy építjük be a kapcsolót, hogy kikapcsolt állapotban az eredeti jelet,
bekapcsolva a jelgenerátort fogja a navi bemenetére kapcsolni. Így a jelgenerátor csak addig fog működni,
amíg menet közben a menüben akarunk valamit babrálni, utána visszakapcsoljuk az eredeti szenzort.
DVD film lejátszást is feloldó megoldás (Lexusba).
navilex.hu@gmail.com
30/263-4243
Vissza a főoldalra
|