30/263-4243

Vezetés közben letiltott menük felszabadítása






Vezetés közben - biztonsági okokból - a menük egy rész le van tiltva, ezért nem tudunk új uticélt megadni, beállításokat változtatni, a telefonkönyv bejegyzései között keresni, vagy pl. a CD-n lévő MP3-as könyvtárban nézelődni.


Álló helyzetben:
Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció

Vezetés közben:
Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció Camry navigáció


Ez helyes is, mivel eltereli a figyelmünket az útról, és kész a baj. Ha úticélt akarunk megadni vagy a telefonkönyvből kell egy számot kikeresni akkor álljunk le, álló helyzetben azt csinálunk amit akarunk és már tűzhetünk is tovább.

De mi van, ha nem a vezető, hanem az utas szeretné babrálni a menüt? Nos, az alábbi leírás kizárólag erre az esetre vonatkozik!

Ez a bizonyos menü letiltás nem akkor kezdődik, amikor sebességbe tesszük az autót, nem is akkor, amikor elindulunk, hanem akkor, amikor a kocsi eléri az 5 mph sebességet. De honnan tudja ez a fránya navi, hogy mennyivel megyünk? A kocsiba beépített számtalan szenzor küldi a jeleket a km-óra és a navi egység felé is.
A fejegységhez a jeladótól érkezik a sebességjel, gondolhatánk hogy kihúzzuk a csatlakozót és kész. Csakhogy a kis huncut nem egyszerűen azt érzékeli, hogy van jel vagy nincs jel, hanem a sebességgel arányos jel érkezik amelynek frekvenciája a sebesség függvényében változik. Ha ez megszűnik, akkor a fejegység működése összezavarodik. Azoknál a típusoknál (pl. Camry, Highlander, és minden 2005-2006-os modell) ahol ezt nem lehet szoftveresen feloldani, megoldás lehet egy olyan áramkör (jelgenerátor) beépítése, amely olyan jeleket fog küldeni a navinak, mintha állna, vagy legalábbis 5 mph-nál lassabban menne az autó.

Egy kapcsolóval lehet aktiválni az áramkört, ekkor minden menüpont ugyanúgy használható mint álló helyzetben.
Mivel eredetileg a jeladótól jövő jel nem csak a menü tiltáshoz volt használva, hanem a navigáció is felhasználta a jelet (pl. alagútban ebből számítja ki hol tart az autó), a jelgenerátor pedig ebbe belerondított, bekapcsolt állapotban azt tapasztaljuk, hogy a térkép, ami eddig szép folyamatosan görgette magát, most a ráközelítéstől függően 4-5 vagy akár 15-20 mp-ig is áll egy helyben, (legfeljebb a gyroszenzor jele miatt fordul a térkép) utána ugrik az aktuális pozicióra.

Éppen azért úgy építjük be a kapcsolót, hogy kikapcsolt állapotban az eredeti jelet, bekapcsolva a jelgenerátort fogja a navi bemenetére kapcsolni. Így a jelgenerátor csak addig fog működni, amíg menet közben a menüben akarunk valamit babrálni, utána visszakapcsoljuk az eredeti szenzort.


A jelgenerátor ára beépítéssel 20.000-Ft, a beszerelés kb 1 óra.

DVD film lejátszást is feloldó megoldás (Lexusba).



navilex.hu@gmail.com
30/263-4243
Vissza a főoldalra